Spotkania sieciujące II edycji projektu Kultura Tędy odbyło się 2 marca o godzinie 16.00 w Miejskim Ośrodku Sztuki.
Projekt Kultura Tędy rozpoczyna drugą edycję. Z tej okazji Regionalne Centrum Animacji Kultury organizuje cykl spotkań sieciujących w powiatach województwa lubuskiego.
Spotkania sieciujące pełnią rolę informacyjną oraz integracyjną i mają na na celu prezentację programu Bardzo Młoda Kultura oraz zasady działania projektu Kultura Tędy.
Spotkania skierowane są do animatorów, instruktorów oraz nauczycieli, działaczy trzeciego sektora i wolnych strzelców, którzy zajmują się animacją i edukacją kulturową.
Podczas spotkania dowiedzieliśmy się jak będą wyglądały etapy tegorocznej edycji, kiedy ruszą nabory na bezpłatne szkolenia i kto będzie mógł ubiegać się o grant na realizację projektu partnerskiego z zakresu edukacji kulturowej dla dzieci i młodzieży.
Z wielką radością informujemy, że projekt edukacyjny pn. "Ślady w procesie" Agnieszki Kowalskiej - Kucharczyk z Miejskiego Ośrodka Sztuki był prezentowany podczas V Lubuskiego Forum Kultury Lubuskiej na Giełdzie Dobrych Praktyk 17.11.2016 r. w Nowej Soli.
Organizatorem Lubuskiej Giełdy Dobrych Praktyk jest Regionalne Centrum Animacji Kultury w Zielonej Górze w ramach projektu Kultura Tędy.
MALUJEMY MISIA ŚLADKA
28.10.2016
Ostatnie warsztaty w ramach projektu „Ślady w procesie” odbyły się w Miejskim Ośrodku Sztuki z dziećmi 2,5 i 3-letnimi ze Żłobka Miejskiego nr 2 w Gorzowie. „Wesołe Skrzaty” podziwiały sztukę w galerii BWA całym sobą – tańcząc, skacząc i głośno krzycząc. Następnie weszliśmy do specjalnie przygotowanej sali, gdzie czekał już na nas wielki Miś Śladek, który był wiodącą postacią warsztatów.
ŚLADY / OBECNOŚĆ
26.10.2016
Kolejne warsztaty w ramach projektu „Ślady w procesie” w Miejskim Ośrodku Sztuki - tym razem dla klasy VI z Zespołu Szkół nr 13.
Tematem zajęć była Obecność jako ślad: Ja wobec miejsca, w którym jestem i Ja wobec innych ludzi. Młodzież poznała prace 3 artystów, którzy w różny sposób opowiadali w swoich pracach o swojej obecności – o sobie.
ŚLADY / ZNAKI
13.10.2016
Ostatnie warsztaty w siedzibach partnerów w ramach projektu pn. „Ślady w procesie” mamy za sobą. 13.10 w ZS nr 13 uczniowie klasy II gimnazjum odpowiedzieli w sposób plastyczny na pytanie czym są dla nich ślady/znaki. Powstały prace przedstawiające m.in. dramatyczne ślady spowodowane przez hejt, wydarzenia z życia jako ślady itp. Każda powstała praca była wynikiem pracy grupowej i dyskusji.
Z radością informujemy, że projekt Ślady w procesie Agnieszki Kowalskiej-Kucharczyk z Miejskiego Ośrodka Sztuki znalazł się w wydawnictwie pt. Zeszyt Dobrych Praktyk, które zawiera dobre przykłady działań z zakresu edukacji i animacji kulturowej.
Poznaj 100 uczestników projektu!
Zobacz 100 prac / portretów fotograficznych!
Wspólnie zostaw swoje ślady z 300 zaproszonymi gośćmi!
Miejski Ośrodek Sztuki w Gorzowie Wlkp.
zaprasza na wystawę ŚLADY W PROCESIE, której wernisaż odbył się 10.11.2016 (czwartek) o godz. 17.00
Wystawa czynna do 30.11.2016
ŚLADY / GEST, SŁOWO, HISTORIA
27.10.2016
Warsztaty „Ślady w procesie” z kl. II Gimnazjum z Zespołu Szkół nr 13.
Tym razem skupiliśmy się na temacie: Gest jako ślad we mnie, Słowo/słowa, które są śladem we mnie i moja historia jako ślad. Każdy uczestnik odpowiedział w osobisty sposób wybierając jeden aspekt tematu.
CIEKA-WY ŚLAD
25.10.2016
Drugi etap projektu pn. „Ślady w procesie” tj. warsztaty w Miejskim Ośrodku Sztuki zaczęliśmy 25. października. Zajęcia pn. „Cieka-Wy Ślad” rozpoczęły się od wnikliwego obejrzenia reprodukcji obrazu Wassilego Kandinskiego pt. „Kompozycja VII”. Mieliśmy dużo pomysłów, kiedy próbowaliśmy rozszyfrować co artysta namalował: mrówki, delfiny, strzałki i tęcze – to tylko niektóre odpowiedzi dzieci.
Następnie każdy wykonał swoje narzędzie do zostawiania śladów.
ŚLADY / TROPY
12.10.2016
Trzecie warsztaty w ramach projektu „Ślady w procesie” odbyły się z klasą VI w Zespole Szkół nr 13. Głównym tematem zajęć były ślady jako tropy obecności człowieka. Na początku zajęć wspólnie zastanowiliśmy się nad tym czym jest cień, czy jest on jakimś śladem obecności?