reżyseria: Alex Winter
USA 2022, dokument, 99 min, od 15 lat
Historia YouTube’a jest zarówno inspiracją, jak i przestrogą. Założony w 2005 roku przez trzech informatyków: Chada Hurleya, Steve'a Chena i Jaweda Karima z PayPal Holdings, szybko stał się jedną z najpotężniejszych platform. Początkowo odwiedzało go dziennie 8 milionów użytkowników, dziś już 2,6 miliarda. Pierwszym filmem, który osiągnął pułap miliona wyświetleń była reklama firmy Nike z udziałem Ronaldinho w 2005 roku. Obecnie YT jest drugą – po Google – najpopularniejszą witryną i ma ogromny wpływ na kulturę oraz społeczeństwo. Film pokazuje blaski i cienie serwisu, w tym ewolucję ze zwykłej platformy od wymiany filmów i nagrań wideo do internetowej maszynki do zarabiania pieniędzy.
18 maja, godz. 16:00
Cena biletu: 12 zł
Karnet na 3 filmy: 33 zł